Västerås

29 september 2023

Rotaryvänner!

Välkommen till Mälarkrogen på tisdag 3 oktober

Vilken kväll vi hade på Kick-off i tisdags!
Vår klubbs utbytesstudent Irmelin Celsing berättade inledningsvis om sitt år i Brasilien. Vi fick lära oss om en mer avslappnad livsstil och om att klockan inte var så viktig. Om hur lätt kontakter knyts och förloras. Hon bodde hos fyra familjer under året och utvecklades från lite inbunden till mer extrovert person. Från vegetarian till köttätande som serverades varje dag. Nu är hon tillbaka som vegetarian. Sammanfattningsvis stora kulturskillnader men rekommenderar starkt att åka dit för att se detta vackra land.
Därefter middag och tävling och till kaffet sånguppträdanden i Kärlekens tecken.
En lyckad kväll ! Tack Tomas, Berit, Håkan, Leif !

Nu till vad som händer på tisdag den 3 oktober.
Då kommer vi att få höra mer om Västerås Resecentrum, RC 2.0.
Stig Selin presenterar ett alternativ till nytt resecentrum som han tagit fram tillsammans med Reflex Arkitekter.
Debatten är livlig i VLT. Kom och lyssna och ställ frågor !

Denna vecka lottar vi som vanligt ut 3 viner och där överskottet går till våra välgörenhetsprojekt. Vilka de är? Kom och se!

Liksom tidigare får ni som vinner ett presentkort att lösa in på Systembolaget. Lotterna köper du på mötet eller swishar i förväg!  Om du swishar in pengar i förskott (10 kr per lott) mailar du Leif (leifa44a@telia.com) senast kl. 10 på tisdag för att komma med i dragningen. Swish nummer 123 129 67 89.

Ta med din vän, kollega, hustru, gäster - Har vi kul och trivs så blir det naturligt att det smittar av sig på fler.
Veckans Meny hittar du på   www.malarkrogen.se
Info på hemsidan: https://vasteras.rotary2340.se/sv/agenda/show/202293

Länken till ZOOM:

För den som hellre vill deltaga via Zoom så kommer det som vanligt att gå utmärkt. Lunchen börjar kl. 12:00. Vi räknar med att starta mötet klockan 12.30

https://us02web.zoom.us/j/89090659777   Meeting ID: 890 9065 9777

Välkommen på tisdag till Mälarkrogen eller via Zoom
Create hope in the World !

qWkYZQAAAABJRU5ErkJggg==

Välkommen !